zondag 31 maart 2013

Altered Lantern

Hallo allemaal,
Een hele tijd terug kocht ik in de Action deze lantaarn :

Ik wist meteen dat ik ze niet gewoon zo wilde laten, maar dat ik ze helemaal wilde "upcyclen". Met wat er overbleef van de Graphic 45 A Ladies' Diary paperpad (ik had al een heleboel opgebruikt van deze mooie papiercollectie) heb ik de lantaarn een nieuw leven gegeven. Ik ga de foto's voor zich laten spreken :

Het vooraanzicht.

Het deksel dat eerst lelijk bruin was.

Het slotje verving ik door een deurknop.

Het deurtje gaat nog steeds open... binnenin een luchtballon en een heleboel embellishments.


Het parasolletje is uit het designpapier A Ladies' Diary gemaakt.


De stoffen bloem is uit restjes stof van een stoffen draagtas gemaakt.

Om een beetje niveau te creëren heb ik in de hoek een klein "podium" gemaakt.

Een hoedje uit bedrukte canvas met een afbeelding van het designpapier.

De rechterzijkant. Een paspop gestempeld met gesso en dan geembossed met  "Sternenstaub".

Een zelf gemaakt waaitertje.


De achterkant. De dame is van de papiercollectie A Ladies' Diary en werd met Decopatchlijm  volgens de image-transfertechniek op het  glas aangebracht zodat de afbeelding aan beiden zijden van het glas te zien is en licht transparant is.

Linkerzijde : de kroonluchter en de Franstalige tekst is er net zoals de paspop aan de buitenkant op ge-embosset. De Eifeltoren is uit papier uitgestanst en aan de binnenzijde geplaatst.




Ik wil toch even melding maken van de  tutorials waarvan ik een aantal technieken geleerd heb die ik in dit project heb kunnen toepassen :

- van Miranda Edney : de techniek voor het maken van de luchtballon en volgens dezelfde techniek heb ik ook het parasolletje gemaakt.
- van Leonie Van der Pluijm-Vente : de techniek voor het maken van de rozen en de rozenknopjes.
- van Leanne Bisshop : de techniek voor het maken van de rolled roses.
Bedankt dames dat jullie deze technieken hebben willen delen!

Ga zeker eens een kijkje nemen op hun blog want zij zijn zéér getalenteerd!

Als jullie meer detailfoto's willen zien, kunnen jullie hiervoor terecht op mijn Youtube Channel waar ik mijn eerste filmpje heb geupload.

Ik hoop dat jullie mijn "nieuwe" lantaarn mooi vinden. Hij krijgt een speciaal plaatsje in mijn huis.
Ik kijk uit naar jullie reacties! Ik wil trouwens iedereen bedanken die regelmatig een berichtje achterlaat. Ik apprecieer dit enorm!

Fijne Pa(e)sdagen allemaal!
Groetjes,
Els (Paesen ;))





6 opmerkingen:

  1. Waaaaauuuuuuuw Els,heb hier gewoon geen worden voor zo prachtig..liefs Wendy&Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ingrid M.11:23 a.m.

    Prachtig gedaan Els!
    Mooi bedacht.
    Voor jullie ook fijne paasdagen!
    Groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wowwwwwwwww this is stunning Els!!!
    Beautiful work!!
    LOVE it!
    Have a lovely day :)

    ♥ Inger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Els, hier valt me de mond van open. Mooi, super, geweldig, prachtig.....Elke keer als ik weer kijk zie ik iets nieuws. Het is net als een schilderij.

    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem8:34 p.m.

    Toevallig kwam ik hierop terecht al googlend naar luchtballonplaatjes etc.
    Ik vind het prachtig!
    Helemaal mijn ding met dat luchtballonnetje!
    liefs,
    Angelique

    BeantwoordenVerwijderen