zaterdag 6 april 2013

Altered canvas shadowbox

Hallo allemaal,

Vandaag zou ik een project met jullie willen delen dat ik al enkele maanden geleden gemaakt heb, maar nu pas op mijn blog kan zetten omdat het een verjaardagsgeschenk was voor de 50ste verjaardag van een goede vriendin. En wie 50 wordt mag wel eens extra in de bloemetjes gezet worden, nietwaar.

Het is een shadowbox geworden, gemaakt van 2 canvassen die ik met scharnieren aan mekaar heb bevestigd en open gaat als een boek.

De papiercollectie die ik gebruikt heb, is van Prima Marketing namelijk de Alamanac collectie.

De voorkant heb ik opengemaakt en de opengemaakte flapjes omgekruld. Hiervoor moet je eerst de binnenkant  met papier beplakken want die binnenkant wordt natuurlijk naar buiten gerold.

De canvassen zelf werden eerst bewerkt met Pébéo Mortar textuurpasta en daarna gekleurd en met Gesso een white wash - laagje gegeven.

Overal werden afbeelding van de papiercollectie gebruikt.

Overal werd Gesso gebruikt voor de grungy look.

De binnenkant.



Het hekje werd met cracklepaint bewerkt.

Meer detailfoto's vind je HIER op mijn YoutubeChannel.
Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook eens zo'n altered canvas te proberen!
Hope you like it!
Groetjes en fijn weekend!
Els.



3 opmerkingen:

  1. Heb net je filmpje gezien. Echt schitterend. Heb er geen worden voor zo mooi. Je komt ogen te kort.
    Lieve groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wowwww such a GORGEOUS shabby chic box!!!
    Love it!
    Have a lovely day :)

    ♥ Hugs, Inger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow schitterend gemaakt, Els!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen