vrijdag 26 april 2013

Altered canvas Vintage Romance

Hallo allemaal!
Vandaag een canvas in een romantische vintagestijl. Ik vond mijn inspiratie in de vintage huwelijkswenskaarten zoals ook mijn ouders er vroeger hadden.
De background voor het canvas heb ik gemaakt met restjes papier uit mijn voorraad en voor de textuur gebruikte ik heel veel restjes stof, kant en modeling paste. Het vogelhuisje is een stans van Joy!Crafts. De vlinderstans van Marianne Design heb ik al een tijdje liggen maar ik had hem nog nooit gebruikt omdat de uitgestanste vlinder zo moeilijk uit de stans te krijgen is. Maar door gebruik te maken van bakpapier lukt dat nu veel beter en zal ik hem in de toekomst nog meer gaan gebruiken.
De hele achtergrond heb ik gekleurd met zelf gemaakte glimmersprays van distressinkt en acrylverf.


Het hartje is een houten hartje dat ik bewerkt heb met de
"Art is" - stencil van The Crafter's Workshop en modeling paste.


Met oude restjes stof  en papier kun je geweldige texturen aanbrengen
op je canvas.


Als je nog meer gedetailleerde foto's wil zien, kun je hier klikken voor een YT filmpje.

Hope you like it!
Lieve groetjes en een fijn weekend!
Els.



4 opmerkingen:

  1. wat een mooi canvasje, leuk aangekleed.
    mooie bloemen en lekkere kleurcombinatie
    groetjes peter en wendy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Weer mooi geslaagd...ik vind je bloemen ook zo mooi afgewerkt.

    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen